گروه های کانونی ظروف آرکوپال برای کاوش در دامنه تجربیات افراد ایده آل هستند (مریام، 2009) و به ویژه زمانی مفید هستند که اطلاعات نسبتا کمی در مورد یک پدیده وجود داشته باشد (استوارت و شمداسانی، 2015). FGDs در سه مدرسه شامل در ژوئن و سپتامبر 2018 انجام شد.
از آنجایی که در ماه ژوئیه تعطیلات تابستانی وجود دارد، FGDs با دانش آموزان کلاس 6 و 9 در ژوئن و با دانش آموزان کلاس 7 و 10 در سپتامبر انجام شد.
قبل از FGDs، فرم های رضایت نامه کتبی با اطلاعات مربوط به پروژه و مشارکت از طریق ایمیل ترشی گل کلم برای معلمان ارسال می شد (Fossheim، 2015). معلمان فرم های رضایت را در اختیار دانش آموزان قرار دادند تا آنها را به خانه والدین/مراقبان خود ببرند که رضایت کتبی ارائه کردند.
خود دانش آموزان پس از آن موافقت خود را ارائه کردند. از آنجایی که در هر کلاس تعداد دانشآموزان بیش از حد مورد نیاز برای یک FGD وجود داشت، معلمان انتخاب کردند که کدام دانشآموز را از بین افرادی که رضایت شرکت داشتند، شرکت کنند، با توجه به توصیههای توصیه شده که در هر FGD 5 تا 8 شرکتکننده وجود داشته باشد (Krueger, 2015).
در مجموع، 31 دانشآموز در گروههای 3 تا 7 نفره در مطالعه شرکت کردند (جدول 1). جدول 1. مروری بر بحث های گروه متمرکز انجام شده در مدارس شامل.
مدرسه 1 مدرسه 2 مدرسه 3
گروه 1 گروه 2 گروه 3 گروه 4 گروه 5 گروه 6
کلاس ششم گرفتن نفخ حبوبات نهم کلاس هفتم پایه دهم پایه هفتم پایه هفتم
7 دانش آموز 6 دانش آموز 5 دانش آموز 5 دانش آموز 5 دانش آموز 3 دانش آموز
جمع آوری داده ها
FGD ها در اتاق های جلسه یا کلاس های درس سارافون در مدارس مربوطه انجام می شد و بنابراین محیط اطراف برای دانش آموزان آشنا بود. یک راهنمای موضوعی که از قبل تهیه شده بود، ساختار FGDs را ایجاد کرد و به دنبال اطمینان از سازگاری در سؤالات پرسیده شده در بین گروه ها بود (Kvale and Brinkmann, 2009؛ Stewart and Shamdasani, 2015).
در شروع هر FGD، دانش آموزان تشویق می شدند تا آزادانه صحبت کنند و تا حد امکان افکار خود را در مورد موضوع به اشتراک بگذارند. به دانشآموزان اطلاع داده شد که بحثها ضبط میشود و سپس آنها رونوشت میکنند
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.