قبل از معرفی دستمال کاغذی، ویکتوریایی های طبقه بالا در غرب معمولاً از کاغذهای ضخیم تزئین شده و رنگی برای پوشش هدایای خود استفاده می کردند.
کاغذ کادو طرح دار مدرن برای جعبه کادو دایره ای توسط برادران هال در سال 1917 به بازار آمریکا معرفی شد.
در فروشگاه لوازم التحریر کانزاس سیتی کاغذهای دستمال کاغذی تک رنگ سفید، قرمز و سبز سنتی تمام شده بود و شروع به فروش آستر پاکت های رنگارنگ از فرانسه کرد.
این شرکت که محبوبیت خود را نشان داد، در دهههای بعدی طرحهای جدید را ترویج کرد و در دهه 1930 روبانهایی اضافه کرد و هالمارک یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بستهبندی هدیه در آمریکا باقی ماند.
هالمارک ثبت کرده است که بسته بندی هدیه سالانه 3.2 میلیارد دلار در خرده فروشی در ایالات متحده به حساب می آید.
در بریتانیا، تخمین زده می شود که سالانه 226800 مایل کاغذ بسته بندی در کریسمس دور ریخته می شود.
در کانادا، سالانه 6 میلیون رول نوار برای بسته بندی هدیه در کریسمس استفاده می شود و دور انداخته می شود.
برخی از افراد سعی می کنند با باز کردن بسته بندی هدایا با احتیاط از این امر جلوگیری کنند تا امیدوارانه اجازه دهند کاغذ مورد استفاده مجدد قرار گیرد، در حالی که برخی دیگر از کیسه های پارچه ای تزئین شده برای هدیه استفاده می کنند که به راحتی می توان چندین بار از آن استفاده کرد.
هر دوی این مفاهیم بخشی از روند هدیه سبز است که بازیافت را تشویق می کند. بسیاری از مردم به سمت گرایش بسته بندی هدایا با روزنامه، صفحات مجله، نقشه های قدیمی، تقویم و سبد می روند تا کاغذ کادوهای یکبار مصرف را در زباله نگیرد.
در گذشته نشان داده شده است که بسته بندی هدیه به طور مثبتی بر گیرنده ای تأثیر می گذارد که در صورت داشتن بسته بندی هدایای سنتی، احتمالاً به هدایای خود امتیاز مثبت می دهند.
اخیراً، محققان دریافتهاند که دریافتکنندگان هدیه بر اساس مرتب بودن بستهبندی هدیه، انتظارات بیشتری از هدیه درونی خواهند داشت.
در بسیاری از کشورها رنگ کاغذ کادو با معانی نمادین مربوط به تشییع جنازه و عزاداری ارتباط دارد. هنگام بسته بندی هدایا در این کشورها باید از این رنگ های خاص اجتناب کرد.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.